5 Nisan 2019 Cuma

D&R’DA POŞET – KOÇTAŞ’TAN ÜTÜ MASASI



Bir alışverişte yaşadığım iki ilginç konuyu sizlerle paylaşayım. Eve ütü masası lazımdı. Birkaç yere sorup fiyat araştırması yaptıktan sonra en son bir AVM’deki Koçtaş’ta birkaç ürüne baktım ve yetkili satıcının birinden biraz bilgi aldım. Ancak ikna olmadım. Bir kahve içmek için çıktım. Kahvemi içip D&R’a aklımda olan bir kitabı almaya gittim. Aradığım kitap D&R da vardı. Fiyatıda 65 TL’ydi.
Zaten almak için niyetlendiğim kitabı aldım ve alt kattaki filmlere baktıktan sonra kasaya gittim. Kasadaki görevli bayan D&R kartımın olup olmadığını sordu.  -var dedim. Telefon numaramdan kartımı gördükten ve kitabın barkodunu okuttuktan sonra poşet isteyip istemediğimi sordu. O an beynimin iletişim anahtarı bir anda kapandı. ve nedense çok sinirlendim.

-        Nasıl yani dedim. D&R’ın üyesiyim aynı zamanda yıllardır kitap alırım. Aldığım bu kitap için benden poşet parası mı? istiyorsunuz. Yeni çıkan kanundan bahsetmeye başladı.

-        -Bunları bildiğimi söyledim. Ama bu ülkede ne kadar kitap alan kişi var ki dedim. Bari kitap alanları poşet mağduru etmeyin.

Bu arada kitabı da bırakmak istemiyorum. İçimden neyse dedim. Tam iletişim anahtarını tekrar açmıştım ki, kasada ki bayan – tamam size poşedi ücretsiz vereyim demez mi… tam almaya niyetlendiğim kitabı tezgaha bıraktım ve teşekkür ederim ben sahaflardan alırım dedim. D&R dan çıkınca bir tezgahtarın ne kadar önemli olduğunu düşündüm. Söz, ifade şekli hepsi çok önemliydi. Oysa kasada ki kız “siz sürekli müşterimizsiniz gibi ifadelerle sonrasında vermeyi teklif ettiği poşedi baştan verseydi D&R sürekli bir müşterisini kaybetmeyecekti. Şimdilik kararım kitaplarımı D&R’dan almamak.

D&R’dan çıktıktan sonra Koçtaş’a tekrar gittim. Ütü masalarının olduğu reyona geldiğimde satış görevlisi bir arkadaş bana yardımcı oldu. Markaydı, fiyattı derken hala karar vermekte zorlanıyordum. Sonunda iki ürün arasında kaldım. İkisi arasında yarı yarıya fark vardı.

Bende -hangisini alayım diye sorduğumda

 -ucuz olanın genelde öğrencilerin evlerinde kullandığı ürün olduğunu söyledi. Nedense bu söz benim için yeterli oldu. Beynimin içinde bir şeyler oldu. Ve ben diğer ürünü aldım. Satış görevlisi kasaya kadar getirdi.

Böylece bugün iki alışveriş tecrübesi yaşadım. O yüzden mağaza çalışanları firmaların yüzleridir. İnce ifade şekillerini ve o an ne söylemeleri gerektiklerini iyi bilmeleri gerekir.

İLGİNİZİ ÇEKECEK DİĞER YAZILAR



Hiç yorum yok: