Bir alışverişte yaşadığım
iki ilginç konuyu sizlerle paylaşayım. Eve ütü masası lazımdı. Birkaç yere
sorup fiyat araştırması yaptıktan sonra en son bir AVM’deki Koçtaş’ta birkaç
ürüne baktım ve yetkili satıcının birinden biraz bilgi aldım. Ancak ikna
olmadım. Bir kahve içmek için çıktım. Kahvemi içip D&R’a aklımda olan bir
kitabı almaya gittim. Aradığım kitap D&R da vardı. Fiyatıda 65 TL’ydi.
Zaten
almak için niyetlendiğim kitabı aldım ve alt kattaki filmlere baktıktan sonra
kasaya gittim. Kasadaki görevli bayan D&R kartımın olup olmadığını sordu. -var dedim. Telefon numaramdan kartımı
gördükten ve kitabın barkodunu okuttuktan sonra poşet isteyip istemediğimi
sordu. O an beynimin iletişim anahtarı bir anda kapandı. ve nedense çok
sinirlendim.
-
Nasıl yani dedim. D&R’ın üyesiyim aynı
zamanda yıllardır kitap alırım. Aldığım bu kitap için benden poşet parası mı?
istiyorsunuz. Yeni çıkan kanundan bahsetmeye başladı.
-
-Bunları bildiğimi söyledim. Ama bu ülkede
ne kadar kitap alan kişi var ki dedim. Bari kitap alanları poşet mağduru etmeyin.
Bu arada kitabı da bırakmak
istemiyorum. İçimden neyse dedim. Tam iletişim anahtarını tekrar açmıştım ki,
kasada ki bayan – tamam size poşedi ücretsiz vereyim demez mi… tam almaya
niyetlendiğim kitabı tezgaha bıraktım ve teşekkür ederim ben sahaflardan alırım
dedim. D&R dan çıkınca bir tezgahtarın ne kadar önemli olduğunu düşündüm. Söz,
ifade şekli hepsi çok önemliydi. Oysa kasada ki kız “siz sürekli
müşterimizsiniz gibi ifadelerle sonrasında vermeyi teklif ettiği poşedi baştan verseydi
D&R sürekli bir müşterisini kaybetmeyecekti. Şimdilik kararım kitaplarımı
D&R’dan almamak.
D&R’dan çıktıktan
sonra Koçtaş’a tekrar gittim. Ütü masalarının olduğu reyona geldiğimde satış
görevlisi bir arkadaş bana yardımcı oldu. Markaydı, fiyattı derken hala karar
vermekte zorlanıyordum. Sonunda iki ürün arasında kaldım. İkisi arasında yarı
yarıya fark vardı.
Bende -hangisini alayım
diye sorduğumda
-ucuz olanın genelde öğrencilerin evlerinde
kullandığı ürün olduğunu söyledi. Nedense bu söz benim için yeterli oldu. Beynimin
içinde bir şeyler oldu. Ve ben diğer ürünü aldım. Satış görevlisi kasaya kadar
getirdi.
Böylece bugün iki
alışveriş tecrübesi yaşadım. O yüzden mağaza çalışanları firmaların yüzleridir.
İnce ifade şekillerini ve o an ne söylemeleri gerektiklerini iyi bilmeleri
gerekir.
İLGİNİZİ ÇEKECEK DİĞER YAZILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder