3 Şubat 2022 Perşembe

BAŞARILI OLAN HERKES AYNI ÇİZGİDEN BAŞLAMAZ.





        Geçenlerde izlediğim bir videodan çok etkilendim. Bir koç öğrencilerine hayat dersi vermek istiyordu. Öğrencilerin içinde farklı koşullarda büyümüş ve siyahi öğrenciler de vardı.
Koç tüm öğrencilerini  bir statta topladı. Onları kalenin arkasında ki bir çizginin gerisinde sıraya dizdi.
Koç elindeki 100 doları öğrencilere gösterdi. Ve - Diğer kalenin çizgisini önce geçip yarışı kazanana 100 doları vereceğim dedi.

Ancak belirli şartları vardı. Önce birkaç şey söyleyecekti. Eğer söylediği şey kim için geçerliyse iki adım öne gelecekti. Geçerli olmayanlar oldukları yerde kalacaklardı.

-          👉Anne babanız hala evliyse iki adım öne gelin.

-          👉Eğer evde sizinle ilgilenen bir babanız varsa iki adım öne gelin.

-         👉 Eğer özel eğitim aldıysanız iki adım öne gelin.

-          👉Eğer özel öğretmenden ders aldıysanız iki adım öne gelin.

-          👉Telefonunuzun kapanacağından veya faturalarınızın ödenmeyeceğinden korku duymadıysanız iki adım öne gelin.

-         

👉Eğer ailenize maddi olarak yardım etmek için akşamları, hafta sonları yaz tatilleri çalışmak zorunda kalmadıysanız iki adım öne gelin.

-          👉Eğer bir sonraki öğün ne yiyeceğiniz konusunda endişe duymadıysanız iki adım öne gelin.

Öğrencilerin bir kısmı en öne kadar gelirken bazıları orta kısımlar da kaldı. Bazılarıysa bulundukları yerden bir adım dahi atmadan beklediler.

Koç öndeki öğrencilere döndü ve şunu söyledi.

-          - Şimdi geriye dönün ve bir bakın.

Öğrenciler geriye dönüp baktıklarında bir gerçekle yüzleştiler.

Sonra koç devam etti.

-         Size söylediklerim ve size adım attıran şeylerin hiçbiri sizinle alakalı değildi.  Kendi yaptığınız ve kendinizin başardığı bir şey değildi. Verdiğiniz kararlar aldığınız risklerle alakalı olarak elde etiğiniz bir şey değildi.

Sonra 100 dolara en yakın öğrencilere dönüp şunu söyledi.

-          - Görüyorsunuz ki 100 doları kazanmaya çok yakınsınız. Ancak bu en arkadaki kişilerin yarışmayacağı anlamına mı geliyor? Tabiî ki hayır. 
        Bazılarınızın fazla şanslı olduğunuzu fark etmiyor olmanız büyük ahmaklık. Size önden başlama şansı verildiğinin farkında olmak istemiyorsunuz. Bunu kabul etmek istemiyorsunuz.  Ama gerçek şu ki verildi. Bunu görmeli ve kabul etmelisiniz. Bu şansın kıymetini bilmelisiniz. Ve şunu da unutmayın ki her şeye rağmen en geride olanlar içinizden bazılarınızı geçecek ve yarışı önde tamamlayacak. Eğer onlara da size verilen şanslar verilseydi. Emin olun ki yarışı kazanma gibi bir şansınız hiç olmaya bilirdi.

Şu an bulunduğunuz avantajlı noktaya sizin yaptığınız şey sizi koymadı.

Şimdi geriye dönün ve avantajlarınıza bir kez daha bakın ve başkalarının yapamadıklarını, başaramadıklarını ona göre değerlendirin.

KOÇLUK GÖRÜŞMELERİ İÇİN BİLGİ ALINIZ. ÖN TALEP FORMU 

ON LİNE BEYNİ ETKİN KULLANMA TEMEL SEVİYE SEMİNERİ İÇİN TIKLAYIN 

ON LİNE MEGA ANLAYARAK HIZLI OKUMA EĞİTİMİ İÇİN TIKLAYIN 







Hiç yorum yok: