4 Haziran 2020 Perşembe

RENGİ FARKLI DA OLSA YUMURTANIN SARISI AYNIDIR.


Lise öğretmenimiz sınıftan içeri girdi. Her zaman ki yaptığı gibi elindeki çantasını masanın üzerine bıraktı ve gözlüğünün üzerinden şöyle bir sınıfı süzdü. Tonton yüzünde hafif bir gülümseme vardı. Bugün sınav günüydü belli ki bu gülümseme ondan dolayıydı. Onun aksine bizde aşırı derecede gergindik. Bu tebessümlü bakıştan sonra kağıtlarınız hazır mı? diye sordu. Bizden aldığı “evet” cevabından sonra, çantasını açtı ve içinden beyaz bir yumurta çıkarttı.
Sonra koyu sarı, sonra da biraz daha açık sarı bir yumurta çıkartıp masaya koydu. Aynı çantasından üç tane cam tabak çıkarttı. Aramızda hafiften gülüşmeler başlamıştı. Arka sırda bir arkadaşımız sessizce “yağ ve tüp varsa sabah kahvaltımız hazır” dedi. Önce beyaz kabuklu yumurtayı havaya kaldırdı ve bu yumurta ne renk dedi. Bizde beyaz dedik. Sonra koyu sarıyı, sonra açık sarı kabuklu yumurtayı sordu. Sonra hepimizin masanın önünde sıraya girmemizi istedi. Heyecanla ne yapacağını merak ediyordum. Ben onuncu kişiydim. Öğretmenimiz yumurtaları tek tek cam tabakların içine kırdı ve renkli kabuklarını da tabağın önüne bıraktı. Sonra sırayla masanın önünden geçmemizi ve  yumurta kabuklarıyla cam tabaklarda duran yumurtaların sarılarına bakmamızı istedi.
Bana sıra geldiğinde baktım, gülümsedim ve yerime oturdum. 

Herkes bakıp sırasına oturduktan sonra “yazın” dedi.  

Biraz önce gördüğünüz durumdan ne anladınız?

Allah Allah nasıl bir sorudur bu? Hiçbir şey anlamadım. Hepimizde aynı dumurluk vardı.  

Sonra biraz durunca öğretmenimin ne demek istediğini anladım.

Yumurtanın kabuk renkleri farklı ama içleri aynıydı.

O gün “Renk-Din-Dil-Irk ayrı, yürekler aynı” diye güzel bir kompozisyon yazısı yazdım.

Sınav bittiğinde öğretmenimiz bu sınavı ömür boyu unutmayın dedi.

Ne zaman ırkçılık içeren bir haberle karşılaşsam aklıma hep o gün gelir.

Şu an bile bu olayın altına çok şey yazasım geliyor.

·       * Her gülümseme aynı, her gözyaşı tuzludur.
·       * Yaradılanı sevmek yaradandan ötürü
**Kalın sağlıcakla.

Çetin DENİZ
Yazar/Eğitmen



Hiç yorum yok: