STRESİ 5 DAKİKADA YENME YÖNTEMİ "PMR"



Stresli bir durum yaşadığınızda vücudunuzdaki tüm kasların kasıldığını hissedersiniz. Özellikle sırt ve baş kasları olması gerekenden daha gergin olur ve ağrı yapmaya başlar. Stres durumu özellikle zorlu görev ve görüşmeleri yapacağınız zamanlarda veya bir tehlike anında ortaya daha fazla çıkar. Bazen bu stresli durumu 5 dakikada üzerinizden atmanız ve sağlıklı düşünür hale gelmeniz gerekir. Ayrıca buna vücudunuzun da ihtiyacı vardır. Bel fıtığı gibi rahatsızlıklar ağır bir cismi ters kaldırmakla gerçekleştiği gibi daha sıklıkla stresin gerginleştirdiği sırt kaslarının tahta gibi sert bir hal alması ve o an içinde yaptığınız ters bir hareket kaynaklıdır.


         5 dakikada stresli ve gergin vücudunuzu gevşetmenizin, psikolojik stresi azaltmanızın en kolay ve çabuk yolu PMR tekniğidir. PMR; Progresif Kas Gevşemesi tekniğidir.  
          Bu basit teknik, başınızdan ayağınıza kadar vücudunuzdaki tüm büyük kasların gerilmesini ve gevşemesini içerir. Bu tekniği her yerde uygulayabilirsiniz.
          Araştırmalar, vücudunuzu fiziksel olarak gevşetmenin psikolojik gerginliği ve stresi de serbest bırakabileceğini, stres reaktivitenizi en aza indirdiğini ve kronik stres deneyiminizi azaltabileceğini göstermektedir. Psikolojik ve duygusal stresi en aza indirmenin başka etkili yolları da vardır, ancak PMR, stresi yönetmek için genel olarak esnekliğinizi artırmanıza yardımcı olabilecek bir tekniktir.

Progresif Kas Gevşemesi Nasıl Yapılır?

Nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır:

1.    Uyku öncesi: Uyku saatinizden 15 dakika önce yatağınıza girin. Bu sırada yanınızda sizi rahatsız edecek kimse olmasın. Şimdi yatağa sırt üstü uzanın ve bütün kaslarınızı sıkın. Dişleriniz, baş kaslarınız, avuçlarınız, bacaklarınız hepsini sıkın. 1 dakika kadar böyle durmaya çalışın. Sonra gevşeyin. 1 dakika sonra tekrar aynı işlemi yapın ve bunu 5 sefer deneyimleyin. Vücudunuzu bilinçli olarak kasıp bıraktığınızda rahatladığınızı ve daha çabuk uyuduğunuzu göreceksiniz.   

2.    Oturun ve Rahatlayın. Kas Gevşemesi için sessiz bir yer ve birkaç dakika zaman bulduktan sonra, oturun kendinizi rahat ettirin.  Bununla birlikte, kollarınızı açın ve kolay dolaşımınız ve vücudunuzun gerçekten rahatlayabilmesi için ayaklarınızı ileri doğru uzatıp bir ayağınızı diğer ayağınızın üzerine atın. Şimdi bacak kaslarınızı sıkın ve biraz bu vaziyette durup gevşek bırakın. Bunu 3 dakikada birkaç sefer deneyimleyin. Rahatladığınızı hissedeceksiniz.

3.    Yüzünüze uygulayın: Eğer sessiz bir yerde uzanma veya oturma şansınız yoksa bulunduğunuz anı kullanın.  Yüzünüzdeki ve kafa derisindeki tüm kasları gerin, sıkı bir yüz buruşturma yapın, gözlerinizi mümkün olduğunca sıkı bir şekilde kapatın, dişlerinizi sıkın, hatta mümkünse kulaklarınızı yukarı kaldırın. Nefes alın ve nefesinizi vermeden sekize kadar sayıp öyle bırakın.

4.    Aşağıya doğru çalışın.  Aşağıdaki kas gruplarıyla prosedürü tekrarlayarak vücudunuza devam edin:

          Bu elbette pratik gerektirir, ancak bu beceriyi hayal edebileceğinizden daha az zaman alabilir. Vücudunuzu baştan ayağa rahatlatabildiğinizde, zihniniz de daha rahat hissedecek ve genel stres seviyeleriniz de azalacaktır. Bu egzersiz, kronik stresi en aza indirmenize ve gelecekte karşılaşacağınız strese karşı direnç oluşturmanıza yardımcı olabilir. İstediğiniz zaman hızlı bir şekilde stresi azaltmak için bu kas gevşemesini kullanabilirsiniz.

İLGİNİZİ ÇEKECEK DİĞER YAZILARIM BLOG ANA SAYFAMDA 

Hiç yorum yok: