20 Nisan 2014 Pazar

BİRİ BENİ GÖZETLİYOR

az yemek yersem

Çocuklarımda az yemek yer

Sofrada yemek yeme adabına uyarsam
Çocuklarımda uyar
Sigara içmezsem
Çocuklarımda içmez
Eşimi dövmez, güzel sözlerle hitap edersem
Çocuklarımda güzel konuşur
Eve gelince kıyafetlerimi yerine kaldırırsam
Çocuklarımda kıyafetlerini dolaplarına kaldırır
Spor, eksersiz ve yürüyüşler yaparsam
Çocuklarımda spor yapmayı sever
Elimde kitap, öğretici ve eğitici yazılar okursam
Çocuklarımda okumayı sever
Televizyon izler, bilgisayarın başından kalmazsam
Çocuklarımda televizyon izler ve bilgisayar oynarlar.
Sorumluluklarımı bilirsem
Çocuklarımda sorumluklarını bilir.
Araba kullanırken emniyet kemerimi takarsam
Çocuklarımda emniyet kemerlerini takar
Yolda yürürken yerlere çöp atmaz, tükürmezsem
Çocuklarımda yerlere tükürmez, çöp atmazlar
Dişlerimi düzenli fırçalarsam
Çocuklarımda fırçalar.
Az uyursam
Çocuklarımda az uyur. Uykucu olmazlar.
………………
Bilmeliyiz ki bizim yapmadığımız bir şeyi çocuklarımızda yapmaz. Eğer çocuklarımıza sadece söyleyerek, izah ederek bir şeyleri yaptırmaya çalışıyorsak yanlış yapıyoruz. Onlar görerek öğreniyorlar. Aynı zamanında bizim öğrendiğimiz gibi…
Saatlerini televizyon başında geçiren bir babanın çocuğunun, kitabı, dersi sevmemesi kadar doğal bir şey olamaz. Bir alışveriş merkezinde çocuklarının yanında küfür eden bir babanın, biraz ileride çocuğundan da aynı küfüre yakın bir söz duyduğunda ki tepkisine sadece gülüp geçiyorum. Bir markette kek reyonunda açtığı keki yiyip boş kabını geri rafa bırakan annenin çocuğu, bir sonraki rafta aynı hareketi yapıp yakalanınca, annenin söylediklerine gülüyorum.  Ben bir babayım ve her saniye gözetleniyor, örnek alınıyorum. Biri beni Gözetliyor
(çetin deniz yayınlanmış yazısı)

Hiç yorum yok: