Geçen gün Bayrampaşa da
bir AVM'den alışveriş yapmaya gittim. Önce öylesine bir kaç mağazayı fiyat
araştırması yapmak ve kendimi alış verişe hazırlamak için gezdikten ve kafamda alış
veriş yapacağım asıl mağazaları belirledikten sonra ilk mağazaya giriş yaptım.
Alış veriş çok önemli,
psikolojik olarak kendinizi hazır hissetmeniz gerekiyor. Öyle paldır küldür bir
şeyler almaya başlarsanız olmaz. Ortama hazırlanmak, satış yapmak için
kullanılan bir çok etkinin farkında olmak gerekiyor. Biliyorsunuz ki, satış
teknikleri arasında -müzik, -kurumsal koku,- ikram,-9,9' lu yazılan rakamlar ve
tabiki -üstüne çarpı atılarak indirilen rakamları kullanma yöntemleri var.
Yani alış veriş sizin
değil onların size almanız gereken ürünleri pazarladıkları psikolojik bir
savaştır. İdmanlı olmak gerekir. :)
Kendimi yeteri kadar
ortama hazır hissettikten sonra belirlediğim ilk mağazaya girdim. Beni öyle
müzik, kurumsal koku, fiyat indirimleri ile kandıramazlar her şeyi biliyorum
diye düşünüyordum. Mağazaya girdim ama büyük bir süpriz yaşadım. Mağazada hiç bir sorumlu benimle
ilgilenmedi. Öyle kendi başıma bir kaç şeye baktıktan sonra çıktım ve diğer
mağazaya girdim. İlginç olan orada da hiç kimse benimle ilgilenmedi.
Sanki
orada hiç yokmuşum gibi davrandılar.
Tabii dedim bütün
formülleri biliyorum ve onlar bunu hissettiler. :)
Üçüncü bir mağazada da
aynı durumla karşılaşınca, dışarı çıktım ve en yakın aynada kendime şöyle bir
baktım. Kıyafetler düzgün, ayakkabılar uygun, kemer uyumlu, saçlar okey... tam
alışveriş için gelmiş bir müşteriyim anlayacağınız. Ama mağazalarda benimle
ilgilenilmiyor. :(
Tam aynanın karşısından
ayrılıyordum ki aynada son anda bir şey fark ettim. Elimde bir pazar poşeti
vardı. Evet evet pazar poşeti.. içine
tamire getirdiğim bir eşyayı koymuştum.
Burası önemli;
Bütün mağazaları bu
poşetle dolaşıyordum. Tabiki mağazadaki satış elemanları için bir alıcı imajı
oluşturmuyordum. Durdum şöyle bir kendime gelmek için koltuklardan birine oturdum. O
esnada gözüme Arap müşteriler çarptı. Hepsinin elinde en kaliteli mağazaların
çantaları vardı. İçlerindeyse yiyecek içecek, çocuk pezi...
Ancak her mağazaya
girdiklerinde özel karşılanıyorlar özel ilgi gösteriliyordu. Çoğundan da alış
veriş yapmadan çıkmalarına rağmen satıcı onları potansiyel müşteri olarak
görüyordu.
Hemen elimdeki pazar
poşetini kaliteli bir mağazanın çantası ile değiştirdim. Sonuç; mükemmel...
ilgi alaka, çeşit çeşit deneme fırsatı.. hatta fiyat indirimi...
Kim demiş AVM'lerde
pazarlık yapılmaz diye... :)
Yukarıda saydığım gibi
firmalar satış için bir çok psikolojik etki yapan olayı dener. İşte size
tezgahtar üzerinde yapacağınız en güzel psikolojik etki "Kaliteli bir
mağazanın poşeti ile dolaşın". (Zara, Mavi Jeans, Kemal Tanca, v.b.).
Böyle yaparsanız. Sizi
potansiyel bir müşteri olarak görür ve indirimden tutunda her türlü ilgiyi
gösterirler. Denenmiş ve tecrübe edilmiştir.
Bir AVM'de pazar poşeti
ile dolaşmayın.
Bunu hayatınızın tüm
alanında uygulayın. Kişisel imaj önemli...
işe giriş, Mülakat,
yeni bir anlaşma, her ne olursa olsun....
Bu siteye katılmak için tıklayın...