12 Nisan 2015 Pazar

PAZAR POŞETİYLE AVM'DE ALIŞ-VERİŞ YAPMAK..



      Geçen gün Bayrampaşa da bir AVM'den alışveriş yapmaya gittim. Önce öylesine bir kaç mağazayı fiyat araştırması yapmak ve kendimi alış verişe hazırlamak için gezdikten ve kafamda alış veriş yapacağım asıl mağazaları belirledikten sonra ilk mağazaya giriş yaptım.


      Alış veriş çok önemli, psikolojik olarak kendinizi hazır hissetmeniz gerekiyor. Öyle paldır küldür bir şeyler almaya başlarsanız olmaz. Ortama hazırlanmak, satış yapmak için kullanılan bir çok etkinin farkında olmak gerekiyor. Biliyorsunuz ki, satış teknikleri arasında -müzik, -kurumsal koku,- ikram,-9,9' lu yazılan rakamlar ve tabiki -üstüne çarpı atılarak indirilen rakamları kullanma yöntemleri var.

     Yani alış veriş sizin değil onların size almanız gereken ürünleri pazarladıkları psikolojik bir savaştır. İdmanlı olmak gerekir. :)

    Kendimi yeteri kadar ortama hazır hissettikten sonra belirlediğim ilk mağazaya girdim. Beni öyle müzik, kurumsal koku, fiyat indirimleri ile kandıramazlar her şeyi biliyorum diye düşünüyordum. Mağazaya girdim ama büyük bir süpriz  yaşadım. Mağazada hiç bir sorumlu benimle ilgilenmedi. Öyle kendi başıma bir kaç şeye baktıktan sonra çıktım ve diğer mağazaya girdim. İlginç olan orada da hiç kimse benimle ilgilenmedi.

      Sanki orada hiç yokmuşum gibi davrandılar. 
  
      Tabii dedim bütün formülleri biliyorum ve onlar bunu hissettiler. :)  

     Üçüncü bir mağazada da aynı durumla karşılaşınca, dışarı çıktım ve en yakın aynada kendime şöyle bir baktım. Kıyafetler düzgün, ayakkabılar uygun, kemer uyumlu, saçlar okey... tam alışveriş için gelmiş bir müşteriyim anlayacağınız. Ama mağazalarda benimle ilgilenilmiyor. :(

     Tam aynanın karşısından ayrılıyordum ki aynada son anda bir şey fark ettim. Elimde bir pazar poşeti vardı. Evet evet  pazar poşeti.. içine tamire getirdiğim bir eşyayı koymuştum.

        Burası önemli;

      Bütün mağazaları bu poşetle dolaşıyordum. Tabiki mağazadaki satış elemanları için bir alıcı imajı oluşturmuyordum. Durdum şöyle bir kendime gelmek için koltuklardan birine oturdum. O esnada gözüme Arap müşteriler çarptı. Hepsinin elinde en kaliteli mağazaların çantaları vardı. İçlerindeyse yiyecek içecek, çocuk pezi...

   Ancak her mağazaya girdiklerinde özel karşılanıyorlar özel ilgi gösteriliyordu. Çoğundan da alış veriş yapmadan çıkmalarına rağmen satıcı onları potansiyel müşteri olarak görüyordu.

      Hemen elimdeki pazar poşetini kaliteli bir mağazanın çantası ile değiştirdim. Sonuç; mükemmel... ilgi alaka, çeşit çeşit deneme fırsatı.. hatta fiyat indirimi...

      Kim demiş AVM'lerde pazarlık yapılmaz diye... :) 

      Yukarıda saydığım gibi firmalar satış için bir çok psikolojik etki yapan olayı dener. İşte size tezgahtar üzerinde yapacağınız en güzel psikolojik etki "Kaliteli bir mağazanın poşeti ile dolaşın". (Zara, Mavi Jeans, Kemal Tanca, v.b.).

      Böyle yaparsanız. Sizi potansiyel bir müşteri olarak görür ve indirimden tutunda her türlü ilgiyi gösterirler. Denenmiş ve tecrübe edilmiştir.

      Bir AVM'de pazar poşeti ile dolaşmayın.

     Bunu hayatınızın tüm alanında uygulayın. Kişisel imaj önemli...

     işe giriş, Mülakat, yeni bir anlaşma, her ne olursa olsun....

     Hayırlı günler.. 

Bu siteye katılmak için tıklayın...



http://cetindenz.blogspot.com.tr/2014/12/tesekkurler.html