21 Nisan 2014 Pazartesi

BEN BİLMEM “MANİTAM” BİLİR.



 Kanal D’ de yayınlanan “Ben bilmem eşim bilir” isimli bir program var. Yayına ilk başladığında bütün ailelerin dikkatini çekmiş ve kısa sürede bende dahil herkesin beğenisini kazanmıştı. Yarışmada evli olan, aynı yastığa baş koymuş insanları ve ailelerini çağırarak, çeşitli parkurlarda yarıştırılıyorlar ve kazanana araba gibi çok önemli bir hediye veriyorlar. Uzun zamandır da yayınlanıyor.
Geçen gün uzun bir aradan sonra tesadüfi olarak tekrar izledim. Konsept aynı ancak yarışma parkurlarında değişiklikler yapmışlar sanıyordum. Sanıyordum dedim çünkü yarışmacıların evli değil sevgili olduklarını duyunca ilk şaşırmamı yaşadım. İkincisini de sunucunun  kendinizi tanıtın dediğinde yarışmacıların iki senedir birlikte olduklarını söylerken, “Manitam” diye bir ifade kullanmaları oldu. Yani aralarında resmi veya dini hiçbir bağlantı yoktu. Bu konuşmalar yapılırken de hem kız hem de erkek tarafının aileleri oradaydı.
Yarışmacılar her yarış kazandığında birbirlerine sarılıyorlar, öpüyorlar, kucaklarına atlıyorlardı. Yarışmacıların bu durumunu içlerine sindirmiş aileleri, yarışma salonunda her şeyi alkışlıyordu. Manitalar resmi olmayan birlikteliklerini Türk kültür ve ahlak yapısına ters olmasına rağmen izleyenlerin gözü önünde normal bir şey gibi sergiliyorlardı. Tabiî ki televizyon başında oturan bizlerde heyecanla bu görüntüleri izliyoruz.
İşte size bilinç altı normalleştirme çalışması.. işte öğrenilmiş çaresizliğe açılan koca bir kapı…
Gözümüzün önünde her şey normalleştiriliyor. Türk kültür ve inanç yapısı adı aile olan bir yarışma programı ile yok ediliyor.
Yavaş yavaş manitam, sevgiliyiz, birlikte yaşıyoruz gibi sözlere de alıştırılmış oluyoruz.  Bu durum en çok muhafazakar aile görüşüne ve yapısına sahip toplumları etkiliyor. Bir gün çocuk sıkılarak, utanarak, çekinerek babasının karşısına çıkıyor. Amacı, sıkıntısı ve çekincesi kendisi için problem olmayan ayrı evde yaşama isteğini babasına söylemek. Büyük bir tepki ile karşılaşmaktan korkuyor. Babasının ve annesinin ona bağıracağını, kızacağını düşünüyor. Bütün bu çekincelerle birlikte babasına söylüyor. Babasının tavrı ve karşılaması gayet normal oluyor. - Tabiî ki kızım ayrı evde kalabilirsin bu senin en doğal hakkın gibi bir söylemle…
Med cezirler, Ben bilmem Eşim bilirler, kavak yelleri, boynu bükükler, survıvorlar ve daha sayamadığım bir çok program bilinç altımıza her şey normal sinyali gönderip duruyor. Artık karşı çıktığınızda önce kendi beyniniz de sonra dış dünyada dışlanıp yobaz damgası yiyiyorsunuz.
Bütün bunlardan önce kendimizi sonra çocuklarımızı nasıl koruruz diyorsanız. Farkındalığımızı biraz arttırmak bile çok önemli katkı sağlayacaktır.
Trafikte araç kullandığımızda ki gibi her şeye sürekli dikkatli olmak zorundayız.

Bu arada kanal D programın adını “Ben Bilmem MANİTAM bilir.” Olarak değiştirsin derim. Ama değiştirse izleyicisi azalır. Neden? Çünkü o zaman uyuyan “bilinç” uyanır.

Hiç yorum yok: