19 Mayıs 2018 Cumartesi

TEPKİSİZLİK !!



Dünyaca Ünlü piyano virtüözü konser için salona girdi. Dinleyicileri büyük bir ciddiyetle selamladı, önceden tuşları sökülmüş piyanosunun başına geçip konserine başladı.😁
Ancak tuşlara basıp çalıyor görünmesine rağmen, telleri önceden sökülmüş olan piyanodan hiçbir ses çıkmıyordu!

Ünlü virtüöz her parçadan sonra yine büyük bir ciddiyetle seyircileri selamlıyor ve diğer eserini çalmaya başlıyordu.
Dinleyiciler, birbirine göz ucuyla şaşkın şaşkın bakarak ne yapmaları gerektiğini araştırıyorlar, fakat nedense tepki gösteremiyorlardı. Aksine her çalınıyormuş gibi yapılan eserden sonra çılgınlar gibi alkışlıyorlardı. 😂😂
Konser tam iki saat sürdü. İki saatin sonunda ünlü virtüöz oturduğu yerden kalktı ve büyük bir ciddiyetle seyirciyi selamladı.
Salon sürekli alkış sesleriyle çınlıyordu.
İngilterede yaşanan bu olaydan sonra piyanistle röportaj yapan televizyon spikeri sordu:
Siz çalıyor gibi yaptınız, bizde çalıyormuşsunuz gibi çılgınca alkışladık. Ama ben ne yapmaya çalıştığınızı anlamadım. 🤔🤔
Cevap ilginçti:
"İNSANLARDAKİ TEPKİSİZLİĞİN NEREYE KADAR VARACAĞINI ÖĞRENMEK İSTEDİM, MEĞER SINIRI YOKMUŞ..."! (Andre Maurois)
Benim Yorumum;
Pavesin dediği gibi “ah şu kayıtsızlığın gücü” budur taşlara milyonlarca yıl değişmeden dayanabilme imkanı veren.
Şöyle bir söz okumuştum açıkçası konuya da çok uyuyor. “Biz millet olarak söyleniyoruz ama söylemiyoruz”! dikkat edin aradaki fark müthiştir.
Başımıza ne geliyorsa bu doğru yerde doğru tepkiyi verememekten geliyor.
Hikayeden anlaşılacağı gibi sadece bizim ülkemizin değil bütün insanlığın problemi tepkisizlik!!!

Hiç yorum yok: