1 Haziran 2014 Pazar

JUSTİN BİEBER TARZI "FAN ODAKLI" SADAKAT NASIL OLUŞTURULUR?

Biliyorum, izlerken ‘’velet’’ diyorsun, hareketleri itici geliyor, hatta fanlarını küçümsemesine rağmen insanların ona nasıl taptığını gördükçe fanlarını da salak buluyorsun.

Justin Bieber insanların derin nefretini nasıl mı kazanıyor?


- Türiye’ye geldiğinde Türkler’in ter koktuğunu söylüyor.
- Havalimanı apronuna, uçağa kadar arabasıyla geliyor.
- Çin seddine geldiğinde herkes gibi yürümek yerine, korumalarının omzunda ilerlemeyi tercih ediyor ve bir anlamda korumalarını küçümsüyor
Tur aracında uyuşturucu kullanıyor hatta hızını alamıyor başkalarına saldırıyor...

Peki Justin böyle davrandıkça ne mi oluyor? Her skandalının ardından daha fazla fan kitlesine ulaşıyor.

Bunun için, Justin Bieber’in bebeksi suratı, mükemmel sesi, stili ya da bunlar gibi başka bir neden aramanıza gerek yok.

Justin’in her yıl milyonlarca albümü satıyor, Twitter’da yüzmilyonlarca takipçisi var, terli atletini koklamak isteyen milyonlar var, absürd mü buldunuz?

Çünkü bu taktik başkalarında da işe yarıyor. Justin Bieber tarzı ilerleyen diğer bir şarkıcı da Miley Cyrus.

Miley Cyrus konserlerinde akılalmaz hareketlere ve davranışlara imza atıyor, kasıtlı bir şekilde nefret uyandırıcı hareketler yapıyor, adeta bir akıl hastasının sergileyeceği davranışları sergiliyor.

Sonuç mu? Milyonlarca fan...

Bu iki kişinin kendi ürünlerini pazarlarken uyguladıkları en dahiane pazarlama taktiği nedir?

 ‘’Kavga İlkesi’’

Tartışmaya yol açan, insanlar üzerinde şok etkisine neden olan, hatta nefret gibi aşırı uçtaki duyguları harekete geçiren bir kanundur kavga ilkesi pazarlamada.

Dost kazanmak yerine, düşman kazanmak, sevgi yerine nefret kazanmak, takdir yerine yergi kazanmak kasıtlı yapılan birşeydir ve herhangi bir ürünün pazarlanmasına kullanılabilir.

Tıpkı politikacıların uyguladığı gibi, dost kazanmak yerine düşman kazanıldığında, düşmanın gibi düşünmeyen herkesi kendi tarafına çekersin.

Çünkü düşmanın özellikleri ve dostun özellikleri açıktır.
Ne kadar düşman kazanırsan o kadar çok dostun olur. Düşmanların keskinleştikçe dostların da keskinleşir.

Justin Bieber ya da Miley Cyrus karakterleri Amerikan rüyasının oluşturduğu bir ‘’ürün’’ olarak düşünüldüğünde, belki de dünyada sadakatin en yüksek olduğu ürünlerdir.

Bu yüzden markanızın fanlarını arttırmanız için uygulayabileceğiniz en etkili taktiklerden biri;

Düşman kazanmaktır.

Sen ne düşünüyorsun? Düşman kazanmak kabul edilebilir bir pazarlama tekniği midir?

KAYNAK:Özenç Kılıçcıoğlu,SosyalMedyacci http://www.sosyalmedyacci.com/

HIZLI OKUMA VE BEYNİ ETKİN KULLANMA KURSLARI İÇİN TIKLAYIN