7 Haziran 2014 Cumartesi

EHLİYETİM VAR, ARABAM VAR. HADİ KULLANALIM.


1. buluşma
-Sevgili koçum ben araba kullanamam
-Hiç mi? Bunu kim diyor?
-Ne bileyim, aslında bir kere yapmıştım ama olmadı.

 -Yani senden başka kimse araba kullanamadığını söylemedi,öyle mi?
- Yok, ben söylüyorum
- Peki neyi eksik yaptın? Daha güzel olması için neler gerekirdi?
- cesaretim yoktu. Korkuyordum.-Neden sence?
- Sanırım kendimi öyle şartladım.
- Eksik olan bir şey var mıydı?
- dikkatımi bir türlü toplayamadım. Bakacak o kadar çok şey varki.
- Hmmm, peki şimdi yapıyor olsan nasıl yapardın?
- sabahın çok erken saatini tercih ederdim.
- Başka?- konsantre olurdum.
- Aslında araba nasıl kullanılır biliyorsun yani değil mi?
- Evet, bilmesine biliyorum da uygulamaya gelince olmuyor.
- Peki, bunu tekrar yapmayı denemek istermisin?
- Olabilir.
- Öyleyse elimizde araba kullanmak için neler var?
- ehliyetim var, arabam var, ...
- Peki başka ne olabilir güzel araba kullanmayı öğrenmek  için?
- şimdi aklıma geldi. Siz bana yardım edebilirsiniz.
- Peki ; birisinin yardımının iyi olacağını söylediğini duydum. Benim dışımda bu kim olabilir?
-Sanırım amcamın oğlu, yada komşumuzun kızı bu konuda bana yardımcı olabilir.
-Size bu konuda yardımcı olurlarsa ne olur?
-Onların yanımda olması cesaretimi artırır. Daha rahat olurum.
-Olmazlarsa ne olur?-rahat olmam, korkumla baş başa kalırım.
- Öyleyse amcanızın oğlu veya komşunuzun kızı hangisini yardım için kullanmayı tercih edersin?
-hımmm..
- amcamın oğlu
-Peki onu nereden bulabilirsin, telefonu  var mı?
-tabiki var. Ama onunda işleri yoğundur.                                                                                                
-size zaman ayıramayacağını mı söylüyorsunuz?
-evet- onu aramadan size zaman ayırmayacağını bilecek bir yeteneğe sahip olduğunuzu duyuyorum- aslında öyle bir yeteneğim yok. Evet onu arayıp bir sormalıyım.
-peki zamanı yoksa ne yaparsın?
-komşumuzun kızı ile görüşürüm.
-Başka?-aslında siz bu konuda bana  yardım edebilirsiniz.- -- 
-Tamam öyleyse bir sonraki buluşmamıza kadar bu işi halledebilirmisin?
-Tamam.
2.  buluşma:
- Evet, şimdi elinde neler var?
-ehliyet, araba ve siz ,….
-Güzel, işe başlamak için bunlardan başka neye ihtiyacın var?
-cesaret, konsantrasyon,
- Bunlar var mı?-Evet.
-Harika, öyleyse şimdi başlamak ister misin?
-Evet.
-Önce ne yapman gerekiyor?
-Önce arabanın aynalarını ayarlamam gerekiyor.
-ayarlamazsan  ne olur?
-etrafımı göremem?
-Bunu nereden biliyorsun?
-Daha önce kinde ayarlamadan çıkmıştım.yolda perişan oldum..
-başka?
-koltuğumu ayarlamam lazım.
-Başka?
-sinyallerimin çalışıp çalışmadığını kontrol etmem lazım..
-Evet, öyleyse arabayı çalıştırmak için ne yapman gerekir?
-vitesi boşa almam gerekiyor.
-Tamam,
-Şimdi ne yapman gerekiyor?
-debriyaja basıp vitesi 1’ e alıp yavaş yavaş ayağımı debriyajdan çekmem gerekiyor..
-tamam; sonra ne yapman gerekiyor?
-sinyalimi verip yola cıkmam gerekiyor.
- tamam; sonra ne yapman gerekiyor?
- hızıma göre vites değiştirmem ve aynaları kontrol etmem gerekiyor.
-Peki, bu hız iyimi?
-Evet-
-Şimdi ne yapacaksın?
-konsantre olacağım ve önümdeki araçla mesafemi koruyacağım.
-peki bunu nasıl yapman gerekiyor?
-hızımı kontrol ederek..
-Peki sonra ne yapacaksın?
-rahat olacağım.
-Ondan sonra?
-Hepsi bu kadar mı?
-evet..
-Şimdi nasıl hissediyorsun?
-Vallahi bu kadar güzel araba kullanacağıma hayatta inanmazdım. Size çok teşekkür ederim, sayenizde oldu
.-Ben bir şey yapmadım ki, herşeyi sen yaptın.
-Ama siz de bana nasıl yapacağımı gösterdiniz.
- Ben araba kullanmayı bilmem ki sana göstereyim. Tek yaptığım şey sana soru sormaktı.
-Hadi yaa!-Evet istersen dönüp tüm diyaloğumuza bakabilirsin.
-İnanmıyorum, ama siz olmasaydınız ben bu arabayı kullanamazdım ki.
-Bu benim gücüm değil, Soruların Gücü….

Yazan: Yazar/Prof. Koç Çetin DENİZ  (kaynak ve yazan belirtilerek alıntı yapılabilir.)


 ÜCRETSİZ SEANS İÇİN BİLGİ ALINIZ. KOÇLUK TALEP FORMU