8 Mayıs 2014 Perşembe

ÇOCUKLARINIZ VE DAVRANIŞÇILIK

       
           

              Çocuklara mantıklı şekilde davranma yolları vardır. onlara genç yetişkinlermiş gibi davranın, Onlaraı dikkatli ve özenli bir şekilde yıkayın, giydirin. Davranışlarınız tarafsız ve tatlı sert olsun. Onları asla kucaklayıp öpmeyin, kucağınıza oturmasına izin vermeyin. Eğer gerekiyorsa iyi geceler dediklerinde onların alınlarından bir kere öpün. sabahları onlarla el sıkışın. Çok güç görevi büyük bir başarıylaa yerine getiridiklerinde başlarını bir kere okşayın. Deneyin. Bir hafta içinde çocuğunuza hem tarafsız hem de aynı zamanda şefkatli olmanın ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz. daha önce konuyu aşırı hassas ve duygusal ele alış biçiminizden utanacaksınız. (Watson. 1928)


           Bana iyi gelişmiş bir düzine sağlıklı bebek ve onları yetiştirmem için benim belirlediğim bir dünya sağlayın, ben de her birini tek tek seçkisiz olarak belirleyip seçeceğim herhangi bir konuda yeteneklerine,tutkularına,eğilimlerine, becerilerine, kabiliyetlerine ve atalarının ırklarına bakmazsızın doktor, avukat, sanatçı, tüccar, şef, ve hatta evet, dilenci ya da hırsız olarak uzamanlaşmak üzere eğiteceğime garanti vereyim. (watson)

Çocuklar çevreleri tarafından şekillendirilen "kil parçaları" gibidir. (Watson)

çocukların zihninin suyun kendisi gibi kolayca o ya da bu yana çevrildiğini sanıyorum. (John Locke)

Eğitim her şeydir. Şeftali önceleri acı bir bademdir; karnıbahar, üniversite eğitimi almış lahanadan başka bir şey değildir. (Mark Twain)




Hiç yorum yok: